Om tävlingar

Under 2023 är det Annika Jernström, Christine Gilljam och Eva Sjöberg som håller i tävlingarna som sker på klubbens FB sida. Här är några datum att förhålla sig till

• Den 15:e varje månad kommer en påminnelse på Facebook om inlämning och aktuell månads tävlingstema.Tema för de två påföljande månadernas tävlingar anges också. Temat för januari är ”is” och information om det kan ni redan nu se på Facebooksidan.
  • Senast den 23:e (kl. 23:59) aktuell månad ska du som vill tävla ha mejlat in en bild via mejladressen tavling@tyresofotoklubb.se. Bilden får gärna vara nytagen men det är inget krav den måste däremot vara i liggande format. I mejlets ämnesruta skriver du ditt namn och aktuell tävlingsmånad.
  • Den 24:e varje månad kommer ett album att läggas upp på Facebook med alla bilder som skickats in. Bilderna kommer att vara anonyma så ta bort eventuell signatur på bilden. Du hittar albumet om du går in under Tyresö fotoklubbs startsida på Facebook.
  • Röstning sker mellan den 24 - 26:e varje månad (3 dagar). Du röstar genom att ”gilla” två av de inskickade bilderna. Alla medlemmar, oavsett om du skickat in en tävlingsbild eller inte, kan rösta, men ingen röst på egen bild.
  • Den 28:e varje månad presenteras resultatet av månadstävlingen på Facebooksidan och vinnande bild blir månadens profilbild högst upp på sidan.Vinnarbilden blir också profilbild på Tyresö Fotoklubbs officiella hemsida. Vinnarbild samt andra och tredjeplats presenteras även under nyheter och under tävlingssidan.

Varje gång du tävlar i en månadstävling är du med i en årstävlan. Poäng räknas under hela året och resultatet presenteras i januari.